بازدید 10213
با تحولات منطقه و جهان

آغاز تنش‌های مرزی بین جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان/ خروج دیپلمات‌ها و اتباع کشورهای خارجی از سودان/ حمله اسرائیل به قنیطره سوریه/ حرکت بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه به سوی دریای سیاه

آغاز تنش‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، خروج دیپلمات‌ها و اتباع کشور‌های خارجی از سودان، حمله اسرائیل به قنیطره سوریه، حرکت بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه به سوی دریای سیاه و بروز تنش در روابط میان اسرائیل و اردن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 24 April 2023

آغاز تنش‌های مرزی بین جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان/ خروج دیپلمات‌ها و اتباع کشورهای خارجی از سودان/ حمله اسرائیل به قنیطره سوریه/ حرکت بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه به سوی دریای سیاه

بین الملل تابناک: آغاز تنش‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، خروج دیپلمات‌ها و اتباع کشور‌های خارجی از سودان، حمله اسرائیل به قنیطره سوریه، حرکت بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه به سوی دریای سیاه و بروز تنش در روابط میان اسرائیل و اردن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز تنش‌های مرزی بین جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان

 یکشنبه شب، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، یکی از سربازان این کشور در نزدیکی مرز توسط یک تک تیرانداز جمهوری آذربایجان کشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، جمهوری آذربایجان با رد این ادعای وزارت دفاع ارمنستان، مدعی شده است که سربازان این کشور در بخشی دیگر از منطقه مرزی از سوی ارمنستان مورد تیراندازی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه، روز یکشنبه افزایش یافت. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یک ایست بازرسی را در ابتدای جاده‌ای که از ارمنستان به منطقه ارمنی قره باغ کوهستانی در جمهوری آذربایجان منتهی می‌شود، ایجاد کرده است، ارمنستان هم مدعی شد که چنین ایست بازرسی ناقض پیمانی است که به جنگ بین کشورها در سال ۲۰۲۰ پایان داد.

آغاز تنش‌های مرزی بین جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان/ خروج دیپلمات‌ها و اتباع کشورهای خارجی از سودان/ حمله اسرائیل به قنیطره سوریه/ حرکت بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه به سوی دریای سیاه

قره باغ کوهستانی در سال ۱۹۹۴ تحت حمایت ارتش ارمنستان قرار گرفت.

جمهوری آذربایجان بارها مدعی شده‌ است که ارامنه از کریدور لاچین برای آوردن سلاح و مهمات به قره باغ کوهستانی استفاده کرده‌اند.

پس از یک جنگ شش هفته‌ای در سال ۲۰۲۰ و بر اساس یک آتش بس با میانجیگری روسیه، مقرر شد، ترانزیت در امتداد جاده کریدور لاچین ـ که قره باغ کوهستانی را به ارمنستان متصل می‌کند ـ تحت تضمین نیروهای حافظ صلح روسی ادامه یابد.

طی روزهای اخیر، جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان خبر از نقض آشکار آتش بس توسط طرف مقابل می‌دهند و درگیری‌های پراکنده میان نیروهای دو کشور آغاز شده است.

خروج دیپلمات‌ها و اتباع کشورهای خارجی از سودان

 منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، شماری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، آلمان، ژاپن، ایتالیا و مصر دیپلمات‌ها و اتباع خود را از خاک سودان خارج کردند.

 «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در توییتی اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور، تخلیه سریع و پیچیده دیپلمات‌های انگلیسی و خانواده‌هایشان از سودان را در بحبوحه تشدید خشونت‌ها و تهدیدها علیه کارکنان سفارت به پایان رساندند.

وزارت دفاع آلمان هم اعلام کرد، هواپیمای نظامی این کشور در خارطوم به زمین نشست و روند خروج اتباع و شهروندان آلمانی و چند کشور دیگر آغاز شده است.

دولت کانادا نیز روز یکشنبه از تعلیق موقت فعالیت دیپلماتیک در سودان خبر داد و تاکید کرد که نمایندگی این کشور از مکانی امن در خارج از سودان کار خواهد کرد.

ایتالیا هم روند تخلیه اتباع خود از سودان و اتباع سوئیس را آغاز کرده است. آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای گفت: ما با ۱۴۰ ایتالیایی در سودان ارتباط برقرار کردیم و هر کاری که ممکن است برای اطمینان از امنیت آنها انجام می‌دهیم.

وزارت خارجه نروژ هم اعلام کرد، خروج دیپلمات‌های این کشور در سودان آغاز شده و سفارت نروژ موقت در سودان تعطیل می‌شود.

ژاپن نیز اعلام کرد که سه هواپیمای این کشور به جیبوتی رسیدند و تخلیه اتباع ژاپنی از سودان زمینی انجام خواهد شد.

وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد که سفارت این کشور در خارطوم بسته شده و خروج ۱۵۰ تبعه این کشور به همراه خانواده‌هایشان از سودان در جریان است.

موریتانی هم روز یکشنبه با همکاری مقامات سعودی تخلیه اتباع خود از سودان را از طریق دریا آغاز کرد.

مصر نیز عصر یکشنبه از آغاز مراحل خروج شهروندان از مناطق امن سودان خبر داد. وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هماهنگی مقامات سودانی بدون ذکر تعداد، مراحل تخلیه تعدادی از شهروندان مصری از مناطق امن سودان را آغاز کرده است.

پیشتر احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که شمار اتباع این کشور در سودان بیش از ۱۰ هزار نفر است.

تونس نیز روز یکشنبه اعلام کرد به دلیل ادامه درگیری‌های مسلحانه در خارطوم، فردا دوشنبه، روند خروج اتباع خود از سودان را آغاز می‌کند.

پیش از این فرانسه و آمریکا نیز اعلام کرده بودند که عملیات خروج اتباع خود از سودان را آغاز کردند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود موافقت نیروهای پشتیبانی سریع سودان با آتش‌بس ۷۲ ساعته به مناسبت عید سعید فطر و در پی درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ارتش این کشور از ادامه درگیری‌ها خبر داد و سازمان جهانی بهداشت نیز آخرین آمار کشته‌های درگیری‌های مسلحانه و خشونت آمیز سودان را ۴۱۳ تن اعلام کرد.

حمله اسرائیل به قنیطره سوریه

منابع خبری از حمله تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی به شهرکی در ریف شمالی شهر قنیطره در سوریه خبر دادند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گفت که ارتش رژیم صهیونیستی با ۱۲ گلوله تانک، منطقه "قرص النفل" در شرق شهرک حضر در ریف شمالی قنیطره را هدف قرار داد؛ این گلوله باران تلفاتی در بر نداشته است.

به گفته المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که این رژیم بامداد امروز دوشنبه یک تاسیسات نظامی را در ریف شمالی قنیطره هدف قرار داده است.

 

آغاز تنش‌های مرزی بین جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان/ خروج دیپلمات‌ها و اتباع کشورهای خارجی از سودان/ حمله اسرائیل به قنیطره سوریه/ حرکت بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه به سوی دریای سیاهحملات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای سوریه از جمله حملات به ریف قنیطره چندین بار تکرار و همواره نیز با پاسخ سامانه های پدافندی سوریه مواجه شده است. آخرین مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوزگری صهیونیست ها در ماه مارس گذشته در جریان حمله به جنوب شهر دمشق بود.

حرکت بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه به سوی دریای سیاه

«تی‌سی‌جی آناتولی» (TCG Anadolu) بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه از استانبول به سمت دریای سیاه حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این کشتی روز یکشنبه از بندر سرایبورنو خارج شد و پس از عبور از کنار کاخ دولما باغچه، با گذشتن از تنگه بسفر راهی دریای سیاه شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و همسر وی امینه اردوغان به همراه کودکانی از مناطق زلزله‌زده جنوب این کشور از بالکن کاخ دولما باغچه نظاره‌گر عبور این ناو جنگی بودند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و فرماندهان ارشد ارتش این کشور نیز بر عرشه این ناو جنگی و در حالی که توسط بالگردهای نیروی هوایی ترکیه اسکورت می‌شد، از تنگه بسفر گذشتند.

کشتی تی‌سی‌جی آناتولی در کارخانه کشتی‌سازی «سدف» واقع در استانبول ساخته شده و قابلیت حمل بالگرد، پهپادهای جنگی، وسایل نقلیه زمینی و خودروهای سبک رزمی را دارد.

پهپادهای رزمی مانند بیرق‌دار و هواپیماهای تهاجمی سبک هورجت می‌توانند از عرصه این کشتی به پرواز درآمده و بر آن فرود آیند؛ این ناو جنگی دارای ۲۳۱ متر طول و ۳۲ متر عرض و ظرفیت حمل بار نهایی آن حدود ۲۷ هزار تن است.

بروز تنش در روابط میان اسرائیل و اردن

در پی تنش در روابط رژیم صهیونیستی و اردن به علت بازداشت نماینده مجلس اردن به اتهام «قاچاق سلاح و طلا» در اسرائیل، وزیر خارجه اردن به تماس تلفنی وزیر خارجه این رژیم پاسخ نداد.

 رسانه رسمی اسرائیل «کان» در انتشار توئیتی نوشت، به دلیل تنش بین اسرائیل و اردن در پی بازداشت «عماد العدوان»، نماینده پارلمان اردن در تل‌آویو، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، از پاسخ به تماس تلفنی «الی کوهن»، وزیر امور خارجه اسرائیل خودداری کرده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، این رسانه افزود که دستگاه امنیت داخلی اسرائیل در حال تحقیق درباره پرونده عماد العدوان است.

رسانه رسمی اسرائیل اعلام کرد که نماینده اردنی به محض پایان تحقیقات و بازجویی آزاد خواهد شد.

وزارت خارجه اردن یکشنبه ۲۳ آوریل اعلام کرد که اسرائیل یک نماینده مجلس اردن را در پی کشف مقداری سلاح و طلا به همراه وی بازداشت کرده است.

این وزارتخانه تأکید کرده که وضعیت نماینده کشور را پیگیری می‌کند.

به گفته وزارت خارجه اردن، عماد العدوان، نماینده ۳۵ ساله پارلمان این کشور برای بازجویی درباره قاچاق سلاح و طلا به کرانه باختری بازداشت است. این نماینده پارلمان اردن، عضو کمیته فلسطین در این نهاد قانونگذاری و یک وکیل دادگستری است.

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که عماد العدوان در گذرگاهی بین اردن و کرانه باختری رود اردن که تحت کنترل اسرائیل است، بازداشت شد.

به نقل از یورونیوز، بنا به همین گزارش‌ها، در داخل خودروی این نماینده پارلمان اردن سلاح و طلا کشف شده است. 

مقام‌های اسرائیل تاکنون از اطلاع‌رسانی درباره ادعای وزارت خارجه اردن خودداری کرده‌اند. اردن و اسرائیل در سال ۱۹۹۴ پیمان صلح امضا کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۴
این علیف خیلی توهم زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
توهم و تو زدی علی اف تا حالا انسانیت خرج داده انجا را از وجودر ارمنی ها پاک نکرده که بر اساس قرار داد صلح باید نظامیان را از قره باغ خارج می کردند و اجازه می دادند اذربایجانیها به خانه هایشان بر گردند نه تنها اینکار و نکرده اند دارند از طریق کریدور لاچین شبه نظامیان شان را تقویت می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
علی اف درست ترین کار ممکن را می کنه و همه اذربایجانیها ازش حمایت می کنه چطور قبول می کنی خارجی بیاد خانه تو اشغال کنه خودتو از خانه ات بیرون کنه و علیه ات توطئه چینی کنه این فساد باید تو جنگ دوم قره باغ ریشه کن می شد ولی علی اف تو دام حقه
بازی پوتین افتاد اگه یه هفته جنگ ادامه می یافت ارتش اذربایجان خانکندی خوجاوند خوجالی عسگران و آقدره را هم ازاد می کرد و برای همیشه به فتنه شوم ارمنی در قره باغ پایان می داد همین الان هم تنها راه حل همینه
احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ناشناسی که کامنت گذاشتی، مشکلت با ارمنی ها چیه؟ نژاد پرستی یا از علیف و اسراییل مزد میگیری؟
اوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ارامنه هزاران سال هست که اینجا ساکن بودن و اینجا سرزمین ارامنه هست اونی که باید اینجا رو ترک کنه مهاجرین اسیای میانه هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
اوان به جای پرت و پلا گویی برو تاریخ بخوان اما نه از منابع جعلی ارمنی از منابع مستقل. ساکنین اولیه اذربایجان آلبانها هستند که مسیحی اند و همین الان در مناطقی مثل زاقاتالا و قاخ در اذربایجان زندگی می کنند شما به قول خودت هزاران سال بودید ولی نه در قفقاز تو اناتولی بودید انتقالتان به قفقاز بخشی از بند قرارداد صلح عثمانیان و روسها بود عکسهای متعدد کوچتان به قفقاز تو کتابهای خودتان هم موجوده حتما مراجعت کن در سال 1918 روان (ایروان) که خاک اذربایجان بود وارمنی های زیادی از اناتولی و جاهای دیگر به انجا کوچ کرده بودند جمهوری خودمختار اعلام شد (طبق قانون استالین هر محلی که یک میلیون جمعیت داشت جمهوری خودمختار اعلام می شد) چون جمعیت شما هنوز کم بود تعدادی هم از ایران و جاهای دیگه اوردند و ایروان را خودمختار اعلام کردن فکر می کنی اجداد تو چه کار کردند بلافاصله اذربایجانیها و سایر مسلمانان را از خانه هایشان بیرون کردند و از ان منطقه راندند طوری که الان تو ایروان که سابق یه شهر مسلمان بود حتی یک اذربایجانی وجود نداره در تاریخ هیچ وقت کشوری به نام ارمنستان نبوده و تیگران بزرگ و امپراطوری اش که ازش حرف می زنید امپراطور بیزانس در اناتولی بود نه ارمنستان فعلی. وی ارمنی بود ولی امپراطور بیزانس بود مثل صفویان که ترک بودن ولی پادشاه ایران بودند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
جناب آوارن. این هزاران سال ارمنی یه اثار باستانی با خط و زبان خودشون برای هزاران سل قبل باید باشه؟ کو؟ کجاست؟ نکنه کلیساهای مسیحیان اذربایجان رو به اسم ارمنی ها میخوای بزنی؟
خود ارمنی ها تاریخشون میگه از بالکان
اومدن اونجا ساکن شدن بعد تو کاسه داغتر از اش شدی.
ما از کسی مزد نمیگیریم مزدوری کنیم. ما از حقوق خودمون دفاع میکنیم و حقیقت رو میگیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
جناب اوان -ارامنه نه که هزاران بلکه حتی صدهاسال نیست که توسط روسیه پس ازجنگهای ایران وروسیه درقره باغ وکل ارمنستان امروزی مستقرشده اند ،بجای تعصب کورودروغ بافی کمی تاریخ بخوانید
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
بدون شک فتنه انگیزی های بردگان روس در حمایت از عرمنی ها بی پاس نخواهد ماند
تنها چاره خاتمه دادن به فتنه ارمنی در قره باغ اخراج همیشگی این خائنین نمک نشناس از قره باغ است خدا از ابراهیم خلیل خان جوانشیر و روسها نگذره که با اوردن ارمنی ها از ایران و ترکیه به قره باغ بعد از عهدنامه ترکمنچای باعث گرفتاری شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
روسها بعد از شکست دادن ایران ابراهیم خلیل را تحت فشار قرار دادن وبهش گفتن به شرطی او را به عنوان والی قره باغ نگه می دارن که اجازه بده ارمنی ها به قره باغ بیان ارمنی ها در جنگ بین ایران و روسیه از روسها حمایت کرده بودن و به همین خاطر مورد غضب ایرانیان واقع شده بودند روسها برای اینکه لطف ارمنی ها را جبران کنن ارمنی های ایران را به قره باغ منتقل کردند ولی ابراهیم خلیل بدبخت نمی دانست داره تو استین مار پرورش می ده که بعدا به بلای جان اذربایجانیها تبدیل شدند
قره باغ آذربایجاندی (قره باغ مال آذربایجان هست) جهت استحضار بعد ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوری داشناک های ارمنی با حمایت ارتش روسیه و... به شهرهای قره باغ حمله برده وبزرگترین جنایت قرن گذشته را درموردساکنان بی دفاع این سرزمین ها مرتکب شدند ومتاسفانه جامعه جهانی وکشورهای همسایه بخاطر منافع سیاسی خودشان نه تنها این عمل را محکوم نکردند بلکه بعضا ازآن حمایت کردند.حالا بعد ازسه دهه لشکر مظفر آذربایجان با رشادت خود این سرزمینها را به صاحبان اصلی آن بازگردانده وارامنه اگر می خواهند دراین منطقه زندگی کنند نبایدبا ندانم کاری خوداجازه دهند تا ریشه شان ارمنطقه کنده شود چون حامی بزرگ ها آنها یعنی روسیه بخاطر منافع خود آنهارا فروخته وآنقدر ضعیف شده که فعلا نیاز به حامی دارد.یاشاسین آذربایجان
سلام
۵۹ نفر ایرانی شامل ۷ خانواده در خارطوم سودان گیر افتاده اند.
اگر ممکن هست گزارشی تهیه کنید تا مسئولان آگاه بشن و با جدیت دنبال کنند.
بنده با اونها در سودان ارتباط دارم.
لطفا این پیام منتشر نشود
پيشنهاد ميشود باتوجه به اينكه آذربايجان هدف دارد كل قره باغ را تصرف كند ، ايران به ارمنستان پيشنهاد خريد منطقه قره باغ را بدهد ! هم امنيت آرمنستان تامين ميشود و هم كريدور ايران به اروپا مسدود نميشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
قره باغ مگه مال ارمنی هاست که به ایران بفروشند قره باغ مال اذربایجانه کل دنیا حتی ارمنستان اینو قبول داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
گوشت تنظیم بازار گیرت اومده!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
بهترین راه حل همینه تیکه قسمت های جدا شده از ایران باید دوباره به ایران برگرده آذرباییجان یک کشور خود فروخته هست که راهش رو گم کرده
2 غده سرطانی در بین امت اسلامی وجود دارد که یکی اسرائیل و دیگری ارمنستان است. و تا اینها هستند منطقه همواره تنش زا خواهد بود. ضمنا تجربه و شواهد نشان داده است که ارمنستان خیلی خطرناک و وحشی تر از اسرائیل است و اگر امکانات اسرائیل را داشت چه جنایت ها که نمی کرد. در جنگ دوم قره باغ هنگام تزلزل حتی بطبیعت و جنگلها و حیوانات را هم به آتش کشید
پاسخ ها
ریاضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
جهت اطلاعت علیف نوکر غده اول یعنی اسراییل هست پرفسور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
به تو نوچه علیف و اردوغان که میایی تحت لوای مدافع امت اسلامی!!!کامنت میذاری باید گفت که غده سرطانی جهان اسلام یکی اسراییل و دیگری الهام علیف و دولت باکو هست که سرزمین تحت سیطره خودش رو به جولانگاه اسراییل تبدیل کرده و با دشمن درجه یک مسلمانان روابط به قول خودشان «استراتژیک» برقرار کرده است
مرغ پخته هم از مطالب امثال جنابعالی خنده اش می گیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
در شرایطی که تمام کشورهای اسلامی علیه کشتارهای اخیر دولت تندروی نتانیاهو اعلام موضع می کنند و حتی کشورهای اروپایی و آمریکا هم جنایات صهیونیست ها را محکوم می کنند، الهام علیف با اسراییل و نتانیاهو نرد عشق می بازد و هر روز روابط خود را با اسراییل گرم تر و گرم تر می کند. خود علیف آشکارا اعلام کرد که روابط باکو و اسراییل مثل کوه یخ است که فقط ده درصدش پیداست و نود درصدش پنهان است
پیدا کنید غده سرطانی واقعی جهان اسلام را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
الهام علیف نوکر اسراییل خودش بزرگترین غده بدخیم سرطانیست که باید ریشه کنش کرد
الهام علیف دیده سرپرست و قیمش اردوغان داره غزل خداحافظی رو می خونه، دنبال اینه سرپرستی خودش رو به صورت کامل به نتانیاهو بسپره. خوب لامصب فردا به عنوان کودک بد سرپرست هزار تا مشکل پیدا می کنی. بی سرپرستی صد شرف داره به این جور بدسرپرستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
الهام نتانیاهوف صحیح تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
غربگراترین دولت ترکیه باز طرفدار و حامی اذربایجان خواهد بود این اصل مطلق ترکیه و اتاتورکه که کل ترکیه بهش پایبنده ولی اگه پیش بینی تو درست باشه و اردوغان بره و قلیچدار اوغلو و سایر غربگرایان به قدرت برسند اینکه برای ایران یه کابوسه. نتیجه میشه یه دولت متحد غرب و اسراییل در قدرتمند ترین همسایه ایران. هنوز خوشحالی؟
مرگ بر منافق مزدور!
مشکل دشمنی جمهوری آذربایجان و ایران فقط و فقط به دست دولت ایران میتونه حل بشه ...شما در کنار آذربایجان نایستادید دیگرانی بودن که تشنه کشاندن آذربایجان به سمت خودشون بودن ...هر چه سریعتر روابط خوب برقرار کنید و چند بده بستان انجام دهید ایران و آذربایجان دوباره مثل قدیم الایام باهم مسائل را جلو خواهند برد ...آذربایجان هم استراتژیک هم منابع معدنی و نفت و گاز سرشاری داره ...دوستی با این برادر کوچکمان بسیار برایمان مفیدتر و به نفع امنیت ملی مان می باشد
ایران بهتره به ارمنستان کمک کنه تا باد این الهام خالی بشه کمتر واسه ما شاخ و شانه بکشه
تا جمهوری جعلی باکو از صفحه روزگار محو نشود منطقه روی آرامش به خود نخواهد دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
جمهوری جعلی؟ اذربایجان تو خاک خودش جمهوری ساخته و قسمت بیشتر خاکش توسط ارمنی ها گرجی ها روسها ... تحت اشغاله
ما تو خاطر مون میسپاریم که عده ای نمک نشناس طرف ارمنی رو گرفتن که با حمایت از شوروی باعث جدایی قفقاز شدن وقتی سی سال خاک آذربایجان رو اشغال کرده بود کسی نبود بگه چرا ارمنی ها این خاک رو اشغال کرده حالا که آذربایجان خاک خودش رو گرفته عده ای از سوزش و ناراحتی و حسد افتادن به چرت پرت گفتن اگه آذربایجان با اسرائیل رابطه داره ارمنستان هم با اسرائیل رابطه داره و سفارت هاشون تو اسرائیل ارمنستان دایر هست چرا کسی اینو نمیگه باور کنید اگه ارمنستان قدرتش داشت همه مردم ایران رو از بین می‌برد ولی مردم آذربایجان هر چقدر هم دشمنی کنند بازم راضی به نابودی مردم ایران نیستند
ارمنی ها با حمایت های کشور های مسیحی قدرتمند دنیا و همدستی کشور روسیه و هم پیمانانش و با دروغ و مظلوم نمایی سالهاست که سرزمین های تاریخی اذربایجان رو اشغال کرده اند، جالب است که براساس خود ویکی پدیای انگلیسی 98 درصد جمعیت ایروان در صد سال پیش مسلمان اذربایجانی بود، حالا امروز دعای قره باغ و فردا پس فردا احتمالا دنبال تبریز و ارومیه و اصفهان هم خواهند اومد . باید این ارمنی های نمک نشناس مهاجر از کلا از سرزمین های تاریخی اذربایجان بیرون برند و چون ارمنی منطق ندارد، تنها راهکارش زوره
دولت کریمه اسلامی ایران بایستی مطالبات مردم عزیز شمالغرب رو پرداخت کنه تا مردم عزیزمان آذربایجان و کردستان نیز خود رو شهروند درجه یکم دانسته و دلگرم شوند از اجرای اصل 15 و 19 قانون اساسی جمهری اسلامی بگیر تا مطالبات اقتصادی و غیره . در این صورت هیچ گروهی و کشوری نمی تواند از احساسات انها سو استفاده کند . و دولتمردان ما نیز با خیال راحت سیاست های لازم را پیاده و دنبال کنند در غیر این صورت باید عواقب آن را .......
ارمنستان متجاوز و اشغالگر ۳۰ ساله
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی